Tre tips som kan underlätta och förbättra din träning

  1. Nivån. Det är så lätt att man blir ivrig, man vill träna så hårt som möjligt, så mycket som möjligt och ge sig på avancerade övningar innan man har riktig koll på grunden. VÅGA backa och lär dig grunderna innan du börjar avancera. Träna smart, inte mer.
  2. Skala av. Stirra dig inte blind på antal sprungna kilometer, hastighet, förbrända kalorier och allt annat man nu kan ha koll på, utan gå på din känsla. Ge dig själv oh din kropp egentid, stäng av musiken, tänk bort antal kilo på din stång i knäböjen och känn istället efter hur stark du är idag. Låt som sagt inte vikterna bestämma det.
  3. Kommunicera med kroppen. Den här punkten hör lite ihop med de två övre. VÅGA backa träningen om det är vad din kropp behöver idag, gå på din känsla och gör det du känner för.

 

_DSC8276

Annonser

En reaktion till “Tre tips som kan underlätta och förbättra din träning

  1. Vad glad jag blir då jag läser ditt inlägg! Studerar själv till pt (i Finland) och funderar mycket på ordet träning, vad det innebär. Jag ska strax börja med min första kund o tycker det känns svårt, men också spännande!
    Idag var jag på vårt lilla skärgårdsgym (vi bor på en liten ö). Det var första passet på väldigt länge, men så kan det bli då man tränar på känsla. Och bra kändes det! Håller med dig, låt tystnaden tala!

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s