Motivationstips

Hej på er!

Vet ni vad, jag har just nu haft en paus från träningen i 14 dagar. Jag njuter av att låta kroppen återhämta sig, om man nu kan kalla det återhämtning när man bygger hus? Igår hämtade vi hem inredning till en hel tvättstuga och ett badrum vilket innebär x-antal skåp och lådor att bära.

Men hur som, så får jag ingen panik över att min träning uteblir, min rörelse har jag ju igång iallafall och detta är minst lika viktigt.

När jag väl är igång och tränar så har jag ju förmånen att kunna göra det på morgonen eller förmiddagen, det är den absolut bästa tiden för mig. På eftermiddagarna och kvällarna kommer jag bara inte iväg. Då krävs det extremt mycket pannben och jag får argumentera med mig själv om och om och om ige… Har du precis som jag svårt att motivera dig till träning på kvällen?  

Här är några knep som gör det lite lättare:
  • Förberedelse! Packa väskan redan dagen innan så att den är klar på morgonen när du ska åka. Gör i ordning ett mellanmål du kan ta med dig och äta innan träningen och ta vägen förbi gymmet på vägen hem. Förläng dagen med en extra friskvårdstimma helt enkelt. Råkar man komma hem och sätta sig till rätta är steget ut igen gigantiskt vissa dagar, så undvik detta.
  • Planering! Planera in träningen i kalendern precis som vilket möte som helst. Inte skulle du avboka en tandläkartid för att du vill slökolla på TV i soffan under en filt?
  • Man ångrar aldrig ett utfört pass! Vad mer kan jag säga? Hur motigt det än är innan så finns det inga ursäkter som är tillräckliga för att låta bli. Känslan efter är oersättlig.
  • Håll energin uppe hela dagen! Förbered dig med bra mat och vatten under hela dagen så att blodsockernivån slipper dippa i botten, då kommer det garanterat bli svårt att ta sig till gymmet.
  • Sänk ribban utefter dina förutsättningar! Varje pass behöver inte innebära blod, svett och tårar. Kommer du iväg och kan prestera effektivt i 20-30 minuter så är det bättre än inget. Alla pass behöver inte sträcka sig upp emot timman om du tränar smart.
Skulle detta mot all förmodan inte fungera, så testa att imorgon ställa klockan en timma tidigare och se till att få gjort träningen på morgonen. Det är inte fy skam att kunna komma till jobbet, pigg och fräsch och säga till sina arbetskollegor att du har bränt av ett pass medans de sov. Egoboosta dig själv och skryt lite vetja! 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s