Träningspass du enkelt kan utföra utomhus

Godmorgon!
Nu är det en vecka sedan jag tränade senast, känns det stressigt? Absolut inte! Är man sjuk så måste man acceptera det. I veckan som passerat har min kropp varit alldeles för nedbruten för att ens orka tänka på träning. Att gå i de två trappor som man måste göra för att komma till vår lägenhet har gett mig mjölksyra och varit fullt tillräckligt.
Jag väljer att släppa all stress och press och nyttjar min vila istället. När det väl är dags att kicka igång igen så kommer jag göra det försiktigt. Kanske detta passet med endast min egna kroppsvikt skulle vara lagom!
Enkelt pass som du kan utföra var som helst och när som helst: 
Starta med att gå/jogga i 10-15 minuter som uppvärmning. Försök då att ta dig till ett lämpligt ställe där du kan hitta en bänk. Gör sedan:
  • Armhävningar mot bänken
  • Dips mot bänken
  • En bens höftlyft med fötterna på bänken
  • Donkykicks
  • En lättare variant av sittande fällkniv
Utför övningarna 12-15 repetitioner och 3-4 varv. Detta kommer ta dig cirka 15 minuter om du gör det med så kort vila som möjligt. Gå/jogga sedan samma väg tillbaka och du har fått dig ett härligt pass ute i naturen. 
Vad väntar du på? Det är bara att ge sig ut och köra! 
Annonser

En reaktion till “Träningspass du enkelt kan utföra utomhus

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s