Tacksam

Jag vaknar tidigt, för tidigt som alltid nu för tiden. Jag sover oroligt. Jag är orolig. Jag gnuggar sömniga ögon till liv och känner en svag doft av ångest. Precis när året slog om och blev 2017 så hände något. Ett besked ramlade rakt ner i knät på mig förra veckan och sedan dess har jag haft lite svårt att fokusera. Förändring är så svårt ibland. Skräckinjagande och okontrollerbart vissa gånger, framförallt om du inte kan påverka det över huvud taget. Att kastas mellan hopp och förtvivlan och leva i ovisshet är slitsamt.

Inte nog med detta så fick vi igår ytterligare ett tråkigt besked inom familjen och det jag egentligen vill komma till är att jag är så obeskrivligt tacksam för min familj och den fantastiskt fina relationen vi har. Ensam är inte stark. Ensam är förbannat svag. Vi är ju bara människor, visst? Inte ens en sportig maratonsnubbe med tight röv och balla solglasögon skulle klara av för mycket motgångar på för kort tid. Inte ensam. Han skulle behöva någon som tog honom i handen och sa ”du fixar det här”.

Inga ord är tillräckliga för att beskriva min tacksamhet till min familj. Tack blir nästan lite skrattretande och löjligt.

Det är okej att bryta ihop för att komma igen. Det är okej att ringa till mamma och fälla en tår eller två. Det är okej att landa i sambons famn och vila örat mot hans bröst och lugnas av hans hjärtljud. Jag är ju bara människa med brister och sämre perioder i livet precis som vem som helst. Livet är inte alltid ett färgglatt Instagramkonto som skriker ut lycka. Det går liksom upp och ner och det är väl det som är livet. Det måste vi någonstans lära oss att acceptera. Hur jävligt det i vissa stunder än kan kännas, så måste vi acceptera det.

Jag dukar upp med en god frukost och brygger mig en kopp kaffe för att ändå försöka få den här dagen att starta på rätt sätt. Även om man skulle vilja dra täcket över huvudet och låta sig ligga kvar i sängen vissa dagar så pågår livet här och nu. Hugg tag i det och försök att göra det bästa utav det, alltid.

IMG_2928

Min fina, fina familj, så mycket kärlek!

3 reaktioner till “Tacksam

Lämna en kommentar